KENDİN YAP / YOĞURT KOVASINDAN NASIL SEPET YAPTIM

Salı, Aralık 17, 2019

       Herkese merhaba,
       Doğum odası hazırlıkları adlı yazımda bu işlere nasıl başladığımı anlatmıştım. Bu işte o yazımın bir parçası aslında. Kızım için yaptırdığım magnetli süslerimi koymayı planladığım bir sepet yapmaya karar verdim. İnternetten izlediğim bir kaç videodan öğrendiğim kadarıyla başladım. Aslında o izlediğim kanalları hatırlayabilseydim burada belirtmek isterdim. Çok güzel şeyler yapıyorlar gerçekten. Daha önce hiç yapmadığım bu çalışmayı anlatmaya başlamadan önce şunu belirteyim. Hamileyken hazırladığım için videoya çekmek yada resimlemek aklıma gelmemişti. Şimdi anlatmaya burada sizlerle paylaşmaya karar verince bu eksikliği fark ettim. Bu nedenle mümkün olduğunca detaylı bir şekilde anlatacağım. Zaten çok kolay. Yapmak isteyenler olursa yardımcı olacağını düşünüyorum.







Sepetim için gereken
MALZEMELER :
1 adet 20 kg lık yoğurt kovası (ben bunu iş yerimin yemekhanesinden bulmuştum :) yoksa eve bu kadar yoğurt almam mümkün değil :) )
yarım metre tafta kumaş
yarım metre pembe kumaş
1 silikon tabancası
1 mt kurdela
1 kutu inci boncuklar
1 mt küpür dantel kenarlık

NASIL YAPTIM :
Önce kovayı makasla 10 cm kalınlığında kestim.Kovanın etrafını silikonlayıp tafta kumaşı yapıştırdım.Kumaşı kovanın içine doğruda kıvırıp iç kısmınada yapıştırdım.Sonra üzerini Pembe kumaşla kapladım. Kumaşı sarıp sadece bir kenarından silikonladım. Pembe kumaşı içine doğruda kıvırıp sardım. Sepetin altına ve sepetin içine sepetin ölçüsünden kartondan daire hazırladım. Bu kartonlarıda sepeti kapladığım gibi önce tafta ile sonra pembe kumaş ile tek yüzüzü kapladım. Bunlardan birini sepetin altına silikonla yapıştırdım. Diğerini ise sepetin içine yerleştirdim. Sepetin etrafını aldığım güpür ile süsledim. Önce güpürü iğne iplikle biraz büzüştürdüm. Sonra silikonla etrafına yapıştırdım. Yapıştırdığım yer,n üzerine gelecek şekilde incileri yapıştırdım. Sepetin kulpunu kovadan kesip çıkardığım parçayı kurdela ile sararak hazırladım. Sepetin kulpuna ve kenarlarına koymuş olduğum çiçekleri resimde gördüğünüz tül kurdelalar ile hazırladım.Tül kurdelalalrdan 8-10 cm uzunluğunda parçalar kesip her bir parçayı ikiye katlayıp uçları yapıştırdım. Sonra sekiz tane hazırladığım bu parçaları çiçek şeklini alacak şekilde yapıştırdım ortasına ise çiçek yerleştirdim. Yapımı tahmin ettiğimden daha kolay oldu. En özet şekilde ama anlaşılır bir şekilde anlatmaya çalıştım. Sormak istediklerinizi yoruma yazarsanız cevaplarım. Ben sonuçtan memnun oldum. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Hoşça kalın...


BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

4 yorum

  1. yoğurt kovasından sepet yapmak muazzam bir fikir olmuş.Uygulaması da çok hoş.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş gerçekten, eline sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. ne güzel fikir buuuuu :) ne hoşşş :)

    YanıtlaSil
  4. Yani şimdi bu yoğurt kovası mı :)
    fikirlerinize ve emeğinize hayran kalmamak elde değil çok başarılı oldukça güzel görünüyor

    YanıtlaSil

BLOG ARŞİVİM