POĞAÇA TARİFİ / MİSS POĞAÇALAR

Cumartesi, Şubat 28, 2015

taze-poğaça
     Size daha önce minik tatlı toplar tarifinde bahsettiğim ikinci tarif de bu miss gibi poğaçalar. Bu tarif aslında arkadaşım Yaseminin annesi' nin tarifi. :) Yasemin bu tarifi yapıp getirince ben de durur muyum. :) Hemen tarifi istedim ve işte sonuç burada. :) Tarifi yaparken yanımda başkası olmadığı için fotoğraf çekme problemi yaşıyorum. Bu yüzden yapım aşamasını fotograflayamadım ama anlatacağım tarifi aynen uygularsanız zaten bu güzel sonuca sizde ulaşabilirsiniz. Ben hemen anlatayım ...




Malzemeler:
2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta akı ( sarısı üzeri için ayır)
yarım yemek kaşığı tuz (tuzu unun içine ekleyin)
1 paket pakmaya (bir kasede ılık suda erit)
aldığı kadar un

Yapılışı:
İki bardak süte maya, yumurta akı,sıvı yağ,toz şekeri ekleyip karıştırın ve unu ekleyin ve en son unun üzerine tuzu ekleyin. Hamuru yoğurun.Kıvamını alınca hamuru en az 3 saat sıcak bir ortamda dinlendirin.Ben gece yatmadan yoğurdum hamuru. Sabah yaptım poğaçayı. Sanırım 8 saat dinlendirdim. Bu arada poğaçaları sade,peynirli ve zeytinli yaptım. Hangi malzemeyi isterseniz sizde içerisine koyabilirsiniz.Yine üzerini çörek otu ile süsleyebilirsiniz. Ben kullanmak istemedim. Seviyorsanız size kalmış. 180 derece ısıda pişirdim. Denemek isteyenlere şimdide afiyet olsun. :) Sevgilerimle....

taze-poğaça-1




BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum

BLOG ARŞİVİM