EK GIDAYA GEÇİŞ (6.AY) NASIL BAŞLADIK

Çarşamba, Mart 18, 2020


Herkese merhabalar,
      Bu ek gıdaya geçiş dönemi sanıyorum tüm annelerde biraz heyecan biraz sabırsızlık biraz merak uyandırmıştır. Zira benim böyle oldu. Çok merak ediyordum nasıl olacak nasıl başlıycam diye ama iş başa geldiğinde öyle bir annelik gücü müdür nedir bu işin altından da en mükemmel şekilde kalktığınızı görüyorsunuz. Yani şuan ek gıdaya geçme döneminde olup bu yazıyı okuyanlar varsa şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hiç korkmayın siz en güzel şekilde ek gıdaya geçiş sürecini başarmış olacaksınız.
       Bebekler altıncı ayında o bebek hallerinden çıkmış ve o anlayan tanıyan gözlerle size bakarken ilk defa deneyeceği bir tat'a nasıl bir tepki vereceğini izlemek mükemmel bir duygu :) Hatta ilk kaşığı sevip ikinci kaşığa istekle ve merakla ağzını açtığını görmek inanılmaz.

       Benim bebeğim 6. ayına girdiğinde doktorumuzun yönlendirmesi ile besinlere başladık. Üç gün kuralını uygulayarak , mesela ilk üç gün havuç haşlayıp anne sütüyle karıştırıp boza kıvamına benzeyen bir kıvamda vermiştim. Üç gün sonra havucun yanına patates, ve böyle birbirini takip eden üçer günlerde kabak,irmik,kahvaltılık besinler vb besinlerle başlamıştık. Zamanla herhangi bir alerjik durumun da oluşmaması üzerine ben daha bir cesaretle yeni besinler deniyordum.Şuan maşallah diyeyim her şeyi yediriyorum. Tabi bir damak tadı var bazı besinleri beğenmediği oluyor.
       Bilirsiniz artık bebeklere bulamaç yapıp yedirmek önerilmiyor. Yiyecekleri tek tek yada birbirine yakışan yiyecekleri birlikte hazırlayıp yedirmek onun damak tadının oluşmasına ve tüm yiyecekleri tanıyıp sevmesine yardımcı olduğu için kendi hekimimiz ve izlediğim doktor videolarında bu şekilde öneriliyor.
     Ek gıdaya geçtiğinizde üç gün kuralına dikkat etmek, ilk başladığınız günlerde tek öğün sonra iki öğün ama ara öğün gibi sonra normal kendi beslenmemiz gibi günde üç kez yemek saatleri oluştuyoruz. Ben sabah kahvaltısını yaptırıyordum sonra kızım Defne uyuyordu uyanınca önce emziriyordum 1 saat sonra yemeğini yediriyordum. Akşam yine yatırmadan gece çok acıkmaması yada geç acıkması için irmikli meyve püresi hazırlıyordum.
     Ek gıdaya geçecek anne-bebeklere başarılar diliyorum :) İnşallah herşeyi yiyen sizi yormayan bebişler olurlar. Sevgiyle kalın.

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum

BLOG ARŞİVİM